Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2015

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα/ Διαγωνισμός: Κύπρος: 1974-2015 Δεν ξεχνώ. διεκδικώ, δημιουργώ...


 Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Κυρίου Νίκου Αναστασιάδη

 H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, η Πρεσβεία της Κύπρου στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος συνδιοργανώνουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα / Διαγωνισμό:

Κύπρος: 1974-2015
Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ…

 Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Κυρίου Νίκου Αναστασιάδη.  Υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.

Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι πέρα από την ευαισθητοποίηση σχετικά με το Κυπριακό πρόβλημα, να αποτελέσει «γέφυρα» ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις κοινότητες του Ελληνισμού.

Στόχοι του προγράμματος αυτού είναι:
-        Να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων τον Κυπριακό Ελληνισμό
-        Να γνωρίσουν τη σκλαβωμένη κυπριακή γη
-        Να κατανοήσουν το εθνικό μας πρόβλημα (το Κυπριακό), να προβληματίζονται και να νοιάζονται για αυτό και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτό
-        Να διεκδικούν την επανένωση της Κύπρου
-        Να κατανοούν και διεκδικούν τα δημοκρατικά ιδεώδη καλλιεργώντας πνεύμα αγάπης, αποδοχής, ομόνοιας
-        Να εκφραστούν δημιουργικά ως προς το Κυπριακό πρόβλημα και τον Κυπριακό Ελληνισμό με όποιον τρόπο επιθυμούν

Θεματικοί άξονες προγράμματος-διαγωνισμού
-        Το κυπριακό πρόβλημα: διαδρομή, συνέπειες, προοπτικές
-        Ο κυπριακός πολιτισμός
-        Πολιτιστικές διαδρομές στη σύγχρονη Κύπρο
-        Η ιστορία της Κύπρου
-        Ελλάδα-Κύπρος-Ομογένεια: «γέφυρες» και «χάσματα», συγκλίσεις και αποκλίσεις
-        Η Ελλάδα και η Κύπρος στην ταραγμένη Νοτιοανατολική Ευρώπη
-        Περιβαλλοντικές προκλήσεις για την Ελλάδα και την Κύπρο
-        Η κυπριακή διάλεκτος και οι «θησαυροί» της
-        Η Ελλάδα και η Κύπρος στην εποχή της οικονομικής κρίσης
-        Η Κύπρος στη λογοτεχνία και τις τέχνες
-        Κυπριακές κοινότητες στην Ελλάδα και τον κόσμο
-        Η Κύπρος μέσα από εικόνες και κείμενα
-        Διαχρονικά μηνύματα από τους αγώνες των Κυπρίων για την ελευθερία

Κατηγορίες δημιουργιών των μαθητών με αφορμή το Κυπριακό πρόβλημα: 
-        Διήγημα, μυθιστόρημα
-        Δοκίμιο (κυρίως για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας)
-        Παραμύθι
-        Ποίημα
-        Μουσική σύνθεση (τραγούδι, μουσική & στίχοι)
-        Εικαστικό έργο (ζωγραφιά, αφίσα, σκίτσο)
-        Σποτ μικρής διάρκειας που θα έχει σαν στόχο να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει, να παρακινήσει, να καταστήσει τον θεατή γνώστη και συμμέτοχο του προβλήματος
-        Ταινία μικρού μήκους που θα έχει τη μορφή μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ
-        Κατασκευή τρισδιάστατη
-        Πολυμεσική παρουσίαση του κυπριακού προβλήματος (power point)
-        Σχολική εφημερίδα
-        Ιστοσελίδα ή blog
-        Φωτογραφία (η κατηγορία αυτή απευθύνεται κυρίως στα σχολεία της Κύπρου καθώς αφορά κατεχόμενες περιοχές, μάρτυρες και επιζήσαντες κλπ)

Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν:
Ομάδες μαθητών της πρωτοβάθμιας (όλων των τάξεων) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των τάξεων) δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας (ελληνικά και κυπριακά σχολεία ή μεμονωμένα τμήματα που λειτουργούν σε χώρες του εξωτερικού). Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος:
-        ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου
-        μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου
-        μια ομάδα μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου
-        ένας  μεμονωμένος μαθητής (ή μαθήτρια)
-        δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση της μαθητικής ομάδας ένας ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Ακόμη η Οργανωτική Επιτροπή του προγράμματος θεωρεί ιδανική συνθήκη τη σύμπραξη σχολικών μονάδων από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια με σκοπό τη συνεργασία, την επαφή του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Γι’ αυτό και όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις αλλά και παρακινούνται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.

Ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 21 Σεπτεμβρίου 2015 και λήγει στις 18 Ιανουαρίου του 2016. Έως την καταληκτική του ημερομηνία (σφραγίδα ταχυδρομείου) θα πρέπει να έχουν υποβληθεί τα μαθητικά έργα με συστημένη επιστολή ή courier στην ταχυδρομική διεύθυνση:
(Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών
Για το μαθητικό διαγωνισμό «Κύπρος – Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ…»
Υπόψη: Πούλιος Ιωάννης, Γραφείο 11,
Κερασούντος 2, 62110 Σέρρες )
Τον Φεβρουάριο του 2016 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι καλύτερες μαθητικές δημιουργίες θα βραβευθούν σε ειδικές εκδηλώσεις (που θα πραγματοποιηθούν σε Ελλάδα και Κύπρο).


Πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή όσα σχολεία ενδιαφέρονται;
Τα σχολεία που θέλουν να λάβουν μέρος θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής με ένα απλό email στο serreschools@gmail.com ως τις 30 Οκτωβρίου 2015. Θα λάβουν πίσω το λινκ μιας ηλεκτρονικής φόρμας συμμετοχής.


Υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό υλικό που θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους;
Σε ειδικό έντυπο που θα αποστέλλεται στα σχολεία που θα δηλώσουν συμμετοχή υπάρχουν πολλές προτάσεις, ιδέες και υλικό (μέσω λινκ) που οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν.  

Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις ή τεχνικά  χαρακτηριστικά για τις μαθητικές δημιουργίες;
1.Οι χρονικές διάρκειες για το σποτ (2 λεπτά) και την ταινία μικρού μήκους (ως 10 λεπτά) δεν περιλαμβάνουν τους τίτλους αρχής και τέλους.
2.Δε θα γίνονται δεκτές φωτοϊστορίες, δηλαδή μια συρραφή φωτογραφιών ντυμένων με μουσική και κείμενα, αλλά μόνο ταινίες μυθοπλασίας (με τους μαθητές «ηθοποιούς» που θα δραματοποιήσουν ένα σενάριό τους για την εισβολή και τις συνέπειές της ή κάποιον άλλον θεματικό άξονα του προγράμματος).
3.Για να γίνει δεκτή μια ταινία στην κατηγορία ντοκιμαντέρ, είναι απαραίτητο να μην είναι μόνο μια ψηφιακή αφήγηση (φωτογραφίες, αποσπάσματα βίντεο, μαθητές αφηγητές) αλλά να περιλαμβάνει έρευνα, συνεντεύξεις, επαφή με ιστορικά αρχεία κλπ. Γι’ αυτό και η κατηγορία ντοκιμαντέρ απευθύνεται κυρίως σε σχολικές μονάδες της Κύπρου, χωρίς όμως να αποκλείεται και σχολεία από την Ελλάδα να έχουν πρόσβασή σε μάρτυρες των γεγονότων ή άλλα ιστορικά στοιχεία.
4.Ως προς το Format των ταινιών: τα dvd που θα υποβληθούν θα πρέπει να είναι συμβατά με τα κοινά dvd players.
5.Διήγημα, μυθιστόρημα (ως 5000 λέξεις)
6.Παραμύθι (ως 4000 λέξεις, εικονογραφημένο ή μη)
7.Ποίημα (κανένας περιορισμός)
8.Πρωτότυπη μουσική σύνθεση (ολοκληρωμένο τραγούδι, δηλαδή μουσική σύνθεση και στίχοι)
9.Αφίσα (μέγεθος τουλάχιστον Α3)
10.Ζωγραφιά (σε όποιο μέγεθος επιθυμούν, με όποια τεχνική ή υλικό επιθυμούν)
11.Σκίτσο (σε μέγεθος τουλάχιστον Α4)
12.Κατασκευή τρισδιάστατη (με όποια υλικά ή τεχνικές επιθυμούν οι μαθητές/δημιουργοί)
13.Πολυμεσική παρουσίαση για την Κύπρο ή το Κυπριακό πρόβλημα (power point, ως 50 διαφάνειες)
14.Σχολική εφημερίδα (τουλάχιστον 8σέλιδη)
15.Ιστοσελίδα ή blog
16.Φωτογραφία (η οποία θα σταλεί μόνο σε ψηφιακή μορφή). Υπάρχει η σκέψη οι βραβευμένες φωτογραφίες –που θα εκτυπωθούν με δαπάνες του προγράμματος- να συμμετάσχουν σε μια μεγάλη έκθεση φωτογραφίας που θα γίνει και στην Αθήνα και στη Λευκωσία.
17.Δοκίμιο (επιχειρηματολογικό κείμενο για τα ιστορικά γεγονότα και τις συνέπειές τους στην οικονομία, την κοινωνία και τον πολιτισμό ή για οποιονδήποτε άλλον θεματικό άξονα του διαγωνισμού).

Πώς θα υποβληθούν οι μαθητικές δημιουργίες;
ΜΟΝΟ μέσω ταχυδρομείου. Συγκεκριμένα:
1.Οι λογοτεχνικού περιεχομένου δημιουργίες (διηγήματα, μυθιστορήματα, ποιήματα, παραμύθια, δοκίμια, εφημερίδες) θα σταλούν μέσω ταχυδρομείου (ΠΡΟΣΟΧΗ: και εκτυπωμένες και σε ψηφιακή μορφή σε ένα cd, dvd ή άλλο ψηφιακό μέσο αποθήκευσης)
2.Οι μουσικές συνθέσεις (νότες, στίχοι και τα ηχητικά αρχεία σε mp3), τα εικαστικά έργα (φωτογραφημένα ή σκαναρισμένα), τα σποτ, οι ταινίες, οι τρισδιάστατες κατασκευές (φωτογραφημένες), οι πολυμεσικές παρουσιάσεις και οι φωτογραφίες, θα σταλούν μέσω ταχυδρομείου  ΜΟΝΟ σε ψηφιακή μορφή (σε ένα cd, dvd ή άλλο ψηφιακό μέσο αποθήκευσης)
Σε όλες τις δημιουργίες που θα υποβληθούν εκτυπωμένες σημαντικό είναι να αναγράφονται στην αρχική ή την τελική σελίδα: η σχολική μονάδα, η τάξη, ονόματα μαθητών, ονόματα υπεύθυνων εκπαιδευτικών και η κατηγορία στην οποία διαγωνίζονται (οι κατηγορίες είναι: ποίημα, δοκίμιο, σκίτσο, αφίσα, σποτ, ταινία μυθοπλασίας, φωτογραφία, παραμύθι, διήγημα, ιστοσελίδα, ντοκιμαντέρ, τρισδιάστατη κατασκευή, πολυμεσική παρουσίαση, ζωγραφιά, τραγούδι, εφημερίδα).
Στα cd, dvd που θα υποβληθούν πρέπει να αναγράφεται η σχολική μονάδα. Όλα τα αρχεία που θα περιλαμβάνονται στο εσωτερικό τους πρέπει να είναι αποθηκευμένα με έναν τρόπο αποθήκευσης (π.χ. 3Δ.ΣΧ.ΣΕΡΡΩΝ_ΖΩΓΡΑΦΙΑ_ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ_ΠΟΥΛΙΟΣ) που θα διευκολύνει τις επιτροπές αξιολόγησης, θα δίνει δηλαδή επαρκή στοιχεία για τη δημιουργία (σχολείο, κατηγορία, μαθητές).
ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΕΣ ΥΠΟΒΟΛΕΣ ΕΡΓΩΝ ΜΕΣΩ MAIL

Στην τελική εκδήλωση βράβευσης, θα υπάρχουν ξεχωριστά βραβεία για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανά κατηγορία δημιουργίας (ποίηση, λογοτεχνία, ταινία κλπ).

Ποιοι θα αξιολογήσουν τα μαθητικά έργα;
Καλλιτεχνικές επιτροπές που θα οριστούν από τους φορείς που συνδιοργανώνουν το διαγωνισμό, οι οποίες θα δημοσιοποιηθούν πριν τη λήξη του διαγωνισμού.

Υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που πρέπει να προσέξουν οι σχολικές μονάδες;
Μια σχολική μονάδα μπορεί να συμμετάσχει με όσα έργα επιθυμεί και σε όσες κατηγορίες επιλέξει. Τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, έχουν δικαίωμα να αναρτήσουν τις όποιες δημιουργίες τους στο διαδίκτυο ακόμη και πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους. Διευκρινίζουμε ακόμη ότι έγγραφη συγκατάθεση των γονέων των μαθητών είναι απαραίτητη προϋπόθεση μόνο για τους οι μαθητές που παίζουν ως ηθοποιοί στις ταινίες μικρού μήκους ή τα σποτ που προβλέπονται στον διαγωνισμό. Τα έντυπα της έγγραφης συγκατάθεσης (που θα λάβουν τα σχολεία μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους τους) δε θα σταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού, αλλά θα διατηρηθούν στο αρχείο των σχολείων. Τέλος πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν έχετε το δικαίωμα χρήσης μουσικής στις ταινίες σας για την οποία υπάρχει ζήτημα πνευματικών δικαιωμάτων παρά μόνο με την άδεια του δημιουργού ή της ΑΕΠΙ. Σημειώνουμε τέλος ότι βεβαιώσεις συμμετοχής (ψηφιακές) θα λάβουν όλες οι σχολικές μονάδες, όλοι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και φυσικά όλοι οι μαθητές.

Σχεδιαστής προγράμματος: Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών
Οργανωτική Επιτροπή Διαγωνισμού:
-        Κενεβέζος Κυριάκος, Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, athensembassy@mfa.gov.cy, (0030)210 3734900
-        Παπασταμόπουλος Ξενοφώντας, Δ/ντής Π.Ε.  Σερρών, mail@dipe.ser.sch.gr, (0030)2321047500
       Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών, (0030)2321047515,                 serreschools@gmail.com
-        Παναγίδου Μαρία, Μορφωτική σύμβουλος της Κυπριακής Πρεσβείας στην Αθήνα, spiticy@otenet.gr, (0030)2103734934
-        Χαριοπολίτου Αικατερίνη, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, (0030)2103443820,  achariopolitou@minedu.gov.gr
-        Θεοδωρίδης Ανδρέας, Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης, atheodoridis@schools.ac.cy, (00357)22800911
-        Κτίστη Ελένη, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων, ektisti@yahoo.gr, (00357) 22809558



Ο Πρεσβευτής της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα
Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών
Η προϊσταμένη του τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υ.ΠΑΙ.Ε.Θ.



Κυριάκος Κενεβέζος
Ξενοφών Παπασταμόπουλος
Αικατερίνη Χαριοπολίτου


                            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.